Algemene Gebruiks- en Verkoopvoorwaarden
1. Met welke entiteit ga je een overeenkomst aan?
Wanneer je een product bestelt via een van onze Digitale verkooppunten, wordt de overeenkomst gesloten tussen jou en PVH Brands Belgium BV gevestigd te Van Breestraat 2, 2018 Antwerpen, België, geregistreerd bij de Belgische Kamer van Koophandel onder nummer 0475.871.409, belastingnummer BE0475.871.409, hierna te noemen "wij", "ons" of "onze".
2. Wanneer kun je een bestelling plaatsen?
Je kunt een bestelling plaatsen als:
- je een gast bent op onze Digitale verkooppunten en in het bezit van een persoonlijk e-mailadres of je hebt een account op onze Digitale verkooppunten;
- je een consument bent (niet-belastbaar persoon) en een bestelling plaatst voor hoeveelheden die gebruikelijk zijn voor huishoudens; en
- je 18 jaar of ouder bent of toestemming hebt van je ouder of wettelijke voogd en komt wettelijk in aanmerking om een overeenkomst aan te gaan.
3. Hoe kun je een bestelling plaatsen?
Je kunt een bestelling plaatsen via onze Digitale verkooppunten. Orders en leveringen zijn alleen mogelijk binnen België. Je kunt producten bestellen via de Digitale verkooppunten in hetzelfde land waar je de bestelling wilt laten bezorgen. Houd er rekening mee dat onze aanbiedingen via de Digitale verkooppunten zonder verplichting zijn (vrijblijvend) zoals bedoeld in artikel 6:219 (2) van het Burgerlijk Wetboek. Dit betekent dat we ons aanbod onmiddellijk kunnen intrekken nadat de bestelling is geplaatst, bijvoorbeeld omdat het/de bestelde product(en) niet op voorraad is/zijn.
Om een bestelling te plaatsen, moet je alle stappen van het online bestelproces volgen en op “Bestelling plaatsen” klikken.
Nadat je een bestelling hebt geplaatst, sturen we je een e-mail ter bevestiging van de ontvangst van jouw bestelling - en met bevestiging van de kenmerken van het bestelde product, de totale aankoopprijs, betaalmethoden en een kopie van deze algemene voorwaarden die van toepassing zijn op de verkoop en aankoop van het bestelde product tussen jou en ons, al het bovenstaande in een afdrukbaar of downloadbaar formaat - (“Bestelbevestiging”). Onze aanvaarding van de bestelling vindt plaats wanneer de producten naar jou worden verzonden - we sturen je een e-mail waarin wordt bevestigd dat de producten zijn verzonden ("Verzendbevestiging").
4. Wanneer komt de overeenkomst tot stand?
De overeenkomst komt tot stand zodra je jouw bestelling hebt geplaatst en een Bestelbevestiging hebt ontvangen.
5. Kun je de bestelling annuleren of wijzigen voordat deze is afgeleverd?
Als je per ongeluk een bestelling hebt geplaatst of je bestelling wilt annuleren voordat deze bij je is afgeleverd, neem dan onmiddellijk contact op met onze Klantenservice. We zullen ons best doen om je op elke mogelijke manier te helpen. Aangezien Tommy Hilfiger altijd streeft naar snelle leveringen, betekent dit dat er niet veel tijd is om je bestelling te annuleren. Nadat we je de verzendbevestiging hebben gestuurd, kunt je jouw bestelling niet meer annuleren. Je herroepingsrecht op grond van artikel 12 blijft onaangetast.
Houd er rekening mee dat we geen wijzigingen in je bestelling (adres, maat, kleur) kunnen aanbrengen of accepteren zodra je bestelling is geplaatst.
6. Is het mogelijk dat een product dat je hebt besteld niet op voorraad is?
Over het algemeen streven we ernaar om alle producten op onze Digitale verkooppunten op voorraad te hebben en klaar te zijn om te worden verzonden. Wanneer we een artikel dat al door jou is besteld niet kunnen verzenden, kunnen we onze aanbieding intrekken of dat deel van de bestelling annuleren of weigeren en krijg je het betaalde bedrag voor dat product terugbetaald voor zover dit al door je is betaald. Wij werken er hard aan om onze voorraden zo nauwkeurig mogelijk te houden. Soms kunnen fouten optreden. Onze online collectie wordt geregeld aangevuld, dus het is de moeite waard om onze voorraden regelmatig in de gaten te houden. Als de producten waarnaar je op zoek bent, zijn uitverkocht, kun je de beschikbaarheid met je Tommy Hilfiger-winkel controleren via onze Winkelzoeker.
7. Kunnen we je bestelling weigeren of annuleren?
We behouden ons nadrukkelijk het recht voor om je bestelling te annuleren voor een legitieme reden, inclusief maar niet beperkt tot de volgende situaties:
- het product is niet beschikbaar;
- je factuurgegevens zijn niet correct of niet verifieerbaar;
- je bestelling is door ons beveiligingssysteem gemarkeerd als een ongebruikelijke of een mogelijk frauduleuze bestelling;
- als we redelijkerwijs fraude vermoeden;
- je bent jonger dan 18 jaar en hebt geen toestemming van je ouder of wettelijke voogd, of het is je onder de toepasselijke wetgeving niet toegestaan om een overeenkomst met ons aan te gaan;
- je een wederverkoper of ondernemer bent;
- indien van toepassing, als je bankoverschrijving niet binnen 5 werkdagen na de orderbevestiging is ontvangen;
- we niet kunnen leveren op het door jou verstrekte adres;
- overduidelijke fouten in de gegevens op de Digitale verkooppunten; of
- door omstandigheden of gebeurtenissen buiten onze macht of andere omstandigheden (overmacht) waardoor voortzetting van de overeenkomst redelijkerwijs niet meer van ons kan worden geëist.
Als we je bestelling weigeren of annuleren (of onze aanbieding intrekken), ontvang je mogelijk geen verzendbevestiging. Wij zullen je alle betaalde bedragen terugbetalen die we hebben ontvangen met betrekking tot de bestelling. We zullen je via e-mail informeren over de afwijzing, annulering of intrekking van je bestelling, samen met informatie over de redenen waarom de bestelling is geannuleerd.
8. Wat is de prijs van jouw bestelling?
De prijzen van de producten zijn zoals weergegeven op de Digitale verkooppunten, worden uitgedrukt in de lokale valuta en zijn inclusief btw. De totaalprijs zoals vermeld op het laatste afrekenscherm is ook uitgedrukt in de locale valuta en inclusief belasting en verzendkosten. Dit bedrag wordt ook vermeld in de orderbevestiging. Als je met een creditcard betaalt, wordt het totale bedrag voor jouw gehele bestelling weergegeven op je bankafschrift.
Prijzen kunnen van tijd tot tijd veranderen, maar wijzigingen zijn niet van invloed op bestellingen die we hebben bevestigd in de Orderbevestiging.
Als we een prijsfout ontdekken in een of meer van de producten die je hebt besteld, zullen we je hierover zo snel mogelijk informeren en je de mogelijkheid bieden om jouw bestelling te bevestigen tegen de juiste prijs of om je bestelling te annuleren. Als je je bestelling wilt annuleren en deze al hebt betaald, zullen we je zo snel mogelijk terugbetalen. Wij zijn niet verplicht om producten te leveren die we ten onrechte hebben geprijsd, tenzij (a) je al een orderbevestiging hebt ontvangen en (b) je de onjuiste prijs als juist heeft begrepen en deze verwachting redelijkerwijs gerechtvaardigd is.
9. Hoe kun je je bestelling betalen?
Je kunt voor de producten betalen met creditcard (MasterCard, Visa, American Express) en PayPal en andere betaalmiddelen die bij de Digitale verkooppunten kunnen worden aangeboden. Het is ook mogelijk om je bestelling (gedeeltelijk) te betalen met een geldige promotiecode of cadeaubon. In geval van betaling na je bestelling (indien van toepassing), moet je je bestelling betalen in overeenstemming met de betalingstermijn die door de betalingsprovider is vastgesteld. Klik hier voor meer informatie over het betalingsproces.
Naast deze Voorwaarden zijn specifieke algemene voorwaarden van toepassing op de aankoop en het gebruik van cadeaubonnen, inclusief het herroepingsrecht en waar en hoe deze in te wisselen. In geval van een conflict hebben de specifieke voorwaarden van de cadeaukaart voorrang op deze voorwaarden. Klik hier voor de relevante algemene voorwaarden.
Het maximale bedrag dat je in één bestelling kunt besteden, is afhankelijk van de betaalmethode die je selecteert en of je een geregistreerde gebruiker of een gast bent. Zie hier voor meer informatie.
Tijdens het betalingsproces kan Tommy Hilfiger kredietcontroles uitvoeren. Op basis van de uitkomst van deze controles kan Tommy Hilfiger een bestelling en/of de geselecteerde betaalmethode wijzigen, aanpassen of weigeren. In de meeste gevallen biedt Tommy Hilfiger je de mogelijkheid om een andere betalingsmethode te kiezen. Ons klantenserviceteam zal niet worden geïnformeerd over de uitkomst van kredietcontroles.
10. Hoe kun je een promotiecode gebruiken?
Promotiecodes zijn alleen geldig voor aankopen via onze Digitale verkooppunten en voor eenmalig gebruik.
Promotiecodes kunnen worden ingevoerd door op ‘Voer je promotiecode in’ te klikken wanneer je op de winkelmandpagina bent. Klik vervolgens op ‘Toepassen’.
Aanvullende voorwaarden kunnen van toepassing zijn op promotiecodes: tenzij anders aangegeven, is je promotiecode niet te combineren met andere kortingen of promoties.
In het geval van retourneren wordt de korting die wordt toegepast op de promotiecode proportioneel verdeeld over de bestelde artikelen. Promotiecodes zijn niet restitueerbaar of vervangbaar in geval van (volledige of gedeeltelijke) retourzendingen van een bestelling.
11. Wanneer en hoe ontvang je de producten?
We streven naar een levertijd van 2 tot 5 werkdagen na verzending van de bestelling. Houd er rekening mee dat deze levertijd alleen dient als indicatie en dat deze kan worden beïnvloed door verkoopperioden of promoties. Bekijk onze leveringsinformatie voor meer informatie, waaronder onze leveringstarieven (indien van toepassing). Als we om welke reden dan ook jouw producten niet op tijd of helemaal niet kunnen leveren, zullen we je hiervan op de hoogte stellen. We annuleren dan je bestelling en restitueren je als de bestelling al is betaald. Je kunt de landwebsite kiezen die je wilt bekijken en bestellen. Producten kunnen alleen in datzelfde land worden geleverd.
Aflevering op een door jou gekozen adres of locatie
Tijdens het bestelproces kun je de leveringsmethode van jouw voorkeur kiezen. In de orderbevestiging vind je meer informatie over de levering.
Als de geleverde producten duidelijke materiaal- of productiefouten vertonen, inclusief transportschade, meld deze dan onmiddellijk per e-mail of telefoon aan onze Klantenservice.
Jij bent verantwoordelijk voor de producten na levering van de producten op het adres dat je ons hebt gegeven. De producten blijven ons eigendom totdat de betaling volledig is voldaan.
Levering in een van onze winkels
Als je ervoor kiest om je bestelling in een van onze winkels op te halen, ontvang je een bevestiging van ons wanneer je bestelling klaar is om te worden opgehaald. Je kunt de bestelling persoonlijk ophalen door de winkelmedewerker je bestelnummer en ID te tonen. Als je wilt dat iemand het pakket namens jou ophaalt, moet deze persoon ook het bestelnummer tonen. Jij of de persoon die door jou is geselecteerd om de bestelling namens jou op te halen, is verplicht om te voor ontvangst ondertekenen.
12. Kun je de producten retourneren?
Geretourneerde producten moeten worden geretourneerd in de toestand waarin je ze hebt ontvangen: de geretourneerde producten moeten compleet, ongedragen en ongewassen zijn, alle productlabels en labels moeten intact zijn en mogen niet op een andere manier zijn gebruikt dan redelijkerwijs nodig is om te beslissen of je het product of de producten wilt houden. Als jij je niet aan het voorgaande houdt en de waarde van het product als gevolg daarvan vermindert, kunnen we je aansprakelijk houden voor een dergelijke verminderde waarde.
Zorg ervoor dat je geen retourzendingen van meerdere bestellingen in één pakket hebt om ervoor te zorgen dat je je geld zo snel mogelijk terugkrijgt.
De volgende producten mogen niet worden geretourneerd: gepersonaliseerde artikelen en (gedeeltelijk) gebruikte cadeaubonnen. Om hygiënische redenen mogen ondergoed of zwemkleding en parfums en make-up niet worden geretourneerd, tenzij in de originele verzegelde verpakking volledig intact.
Je wettelijke herroepingsrecht
Je hebt het recht om de overeenkomst binnen 14 kalenderdagen zonder opgaaf van reden te herroepen (wettelijke herroeping). Deze periode van 14 dagen gaat in op de dag dat je of een door jou aangewezen derde partij het product heeft ontvangen. Als je binnen één bestelling meerdere producten hebt besteld, die afzonderlijk zijn geleverd, begint de periode van 14 dagen vanaf het moment dat je het laatste product hebt ontvangen.
Om dit recht uit te oefenen, moet je ons op de hoogte stellen van je beslissing om de overeenkomst te herroepen door contact met ons op te nemen. Je kunt ons modelformulier gebruiken, maar dit is niet verplicht.
Als je je uit de overeenkomst terugtrekt, geldt het volgende.
(a) Je ontvangt alle betalingen met betrekking tot je bestelling die je tot dat moment hebt gedaan zonder onnodige vertraging en niet later dan 14 kalenderdagen nadat we je intrekkingsverklaring hebben ontvangen. Tenzij uitdrukkelijk anders vermeld, zijn verzendkosten inbegrepen, met uitzondering van eventuele kosten die voortvloeien uit jouw keuze van een andere leveringsmethode dan de standaardlevering die door ons wordt aangeboden. We kunnen echter terugbetaling weigeren totdat we de producten hebben teruggekregen of totdat je het bewijs hebt geleverd dat je de producten hebt teruggestuurd, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet.
(b) We zullen je terugbetalen via dezelfde betaalmethode als die je gebruikte om de oorspronkelijke transactie uit te voeren. Zodra de door jou geretourneerde producten zijn gecontroleerd en geïnspecteerd, ontvang je een e-mailbevestiging in het geval van een terugbetaling.
(c) Het duurt meestal 8-14 werkdagen voordat terugbetalingen op je afschrift verschijnen. De tijdsduur is afhankelijk van het beleid van jouw bank. Je kunt altijd de status van je terugbetaling controleren op je online account of door contact op te nemen met je bank.
(d) Je moet de producten zonder onnodige vertraging en in elk geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je ons op de hoogte hebt gesteld van de intrekking van de overeenkomst aan ons retourneren. Je kunt het product retourneren met behulp van het retouretiket en het pakket overhandigen aan het postkantoor of de vervoerder. Alleen als de Store Locator aangeeft dat de service Return in Store beschikbaar is in de winkel, is het ook mogelijk om de artikelen in een van onze winkels te retourneren. Je bent verantwoordelijk voor het risico op de producten totdat we ze hebben ontvangen.
Aanvullend contractueel retourrecht
Naast je wettelijke recht om de overeenkomst te herroepen, bieden we je een extra termijn van 46 kalenderdagen om de producten te retourneren. De periode begint nadat je wettelijke herroepingsrecht is verstreken. Dit betekent dat je producten tot 60 kalenderdagen na de dag van ontvangst van je producten kunt retourneren. Als je verschillende producten hebt besteld met één bestelling die afzonderlijk worden geleverd, begint de periode van 60 kalenderdagen vanaf het moment dat je het laatste product ontvangt. De bovenstaande clausules met betrekking tot je wettelijke herroepingsrecht zoals vermeld onder (a), (b), (c) en (d) zijn ook van toepassing in het geval je jouw contractuele herroepingsrecht gebruikt.
Retourneren in geval van defecte producten
Als de geleverde producten duidelijke materiaal- of fabricagefouten bevatten, inclusief schade als gevolg van transport, verzoeken wij je om deze defecten onmiddellijk telefonisch of per e-mail aan onze Klantenservice te melden. Je kunt artikelen die je hebt ontvangen retourneren als ze defect zijn, onjuist zijn beschreven of anderszins niet in overeenstemming zijn met je bestelling. Je kunt dit doen binnen 6 maanden nadat je je bestelling hebt ontvangen en door het retouretiket te gebruiken en het pakket te bezorgen bij het postkantoor of de vervoerder. Als je reden voor retournering gegrond is, zijn de aankoopprijs en de verzendkosten (indien van toepassing) restitueerbaar. Het voorgaande laat je wettelijke rechten in geval van niet-conformiteit onverlet.
Wij herinneren je er bovendien aan dat onder Nederlands en EU-recht de geleverde producten moeten voldoen aan de overeenkomst, wij aansprakelijk zijn jegens jou voor elk gebrek aan conformiteit en dat je in dit verband verschillende wettelijke rechten hebt, op voorwaarde dat je binnen een redelijke termijn na ontdekking van het defect een klacht indient. Na je klacht begint een verjaringstermijn van twee jaar met betrekking tot je rechten. Het voornoemde beperkt de wettelijke rechten niet.
13. Kun je producten ruilen?
Het is niet mogelijk om producten te ruilen. Je kunt elk product waar je niet volledig tevreden mee bent terugsturen en een terugbetaling ontvangen. Als je een ander product, kleur of maat wilt, plaats dan een nieuwe bestelling.
14. Welk recht is van toepassing op de overeenkomst inclusief deze Voorwaarden en bij welke rechtbank kan ik terecht?
Op deze algemene voorwaarden is de Nederlandse wet van toepassing, maar niet het Weens verdrag inzake internationale verkoop van goederen. Deze rechtskeuze ontneemt je niet de bescherming die je mogelijk hebt door bepalingen waarvan niet in overeenstemming kan worden afgeweken op grond van de wetgeving van het land waarin je woont, op voorwaarde dat we onze producten in dit land verkopen.
De bevoegde rechter te Amsterdam, Nederland is niet-exclusief bevoegd om geschillen in verband met deze Voorwaarden te beslechten, wat betekent dat je een vordering kunt instellen om jouw consumentenbeschermingsrechten af te dwingen in verband met deze algemene voorwaarden in Amsterdam In het geval dat we besluiten om een procedure tegen je in te leiden voor de rechtbank in Amsterdam, Nederland, heb je het recht, binnen een maand nadat we je schriftelijk op de hoogte hebben gesteld, om ons te informeren dat je kiest voor een oplossing van het geschil door de rechtbank met jurisdictie onder de wet.
Het Online Dispute Resolution (ODR) platform is toegankelijk via http://ec.europa.eu/odr. Houd er rekening mee dat we momenteel niet deelnemen aan een online procedure voor geschillenbeslechting voor een orgaan voor geschillenbeslechting.
15. Waar kan ik terecht als ik vragen heb?
Neem in geval van vragen, zorgen of klachten contact op met onze Klantenservice:
Calvin Klein Europe B.V.
Danzigerkade 165
1013 AP Amsterdam
Nederland
en
PVH Brands Belgium B.V.
Van Breestraat 2
2018 Antwerpen
België
Telefoon: 00800-74636499 (standaardtarieven, prijzen vanaf mobiel kunnen variëren)
E-mail: service.be@calvinklein.com
Laatst bijgewerkt 13/09/2024
Bijlage 1 Retourinformatie
Om je herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons op de hoogte stellen van je beslissing om jouw bestelling te herroepen, door middel van een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld een brief verzonden per post, fax of e-mail) met behulp van de volgende contactgegevens:
E-mail: service.be@calvinklein.com
PVH Brands Belgium B.V.,
John Hicksstraat 2-4,
5928 SJ Venlo NL
Je kunt het onderstaande retourformulier gebruiken dat je online kunt vinden, maar het is niet verplicht.
Sjabloon retourformulier
Factuur adres: Bezorgadres:
Klantnummer: ________________________________
Factuurnummer: ______________________________
Factuurdatum: _______________________________
Pos. EAN Reden items:
Voer het nummer in van de reden voor de retourzending van het te retourneren artikel of artikelen:
Reden voor retour:
- Geen reden
- Past niet
- Zier er anders uit dan op de website
- Meerdere maten besteld
- Keuze uit meerdere items gemaakt
- Klacht
- Kwaliteit
- Andere reden:
Om je items kosteloos te retourneren volg je deze stappen:
- Vul het formulier in en verzend het online en/of voeg het toe aan het pakket
- Plak de meegeleverde adressticker op het pakket. Zorg ervoor dat deze het oude etiket bedekt
- Overhandig het pakket aan de transporteur of, indien beschikbaar in uw land, retourneer het pakket in een van onze winkels.
De volgende voorwaarden zijn van toepassing op het terugbrengen:
Al uw artikelen moeten compleet, ongedragen, ongewassen en met alle aangehechte labels in de originele verpakking zijn. Items moeten worden geretourneerd binnen 60 dagen na ontvangst van uw bestelling. Let op: niet alle artikelen kunnen worden geretourneerd. Zie onze retourinformatie voor meer informatie.
Privacyverklaring
[Maart 2023]
Hallo, dit is onze privacyverklaring. Wanneer u een bezoekt brengt aan onze winkels of locaties of met ons communiceert via websites, sociale mediapagina’s, e-mail of andere digitale functies (“websites”), of wanneer u onze artikelen off- of online bekijkt, koopt en gebruikt, verzamelen en verwerken wij informatie die op u betrekking heeft, ook wel persoonsgegevens genoemd.
In deze verklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij over u verzamelen en verwerken, waarom en wat wij ermee doen. Deze verklaring is van toepassing op zowel consumenten als kleine bedrijven (gezamenlijk aangeduid als “u” of “Klanten”) die onze kleding en andere items kopen en anderszins online of offline met ons communiceren.
Houd er rekening mee dat deze privacyverklaring kan worden gewijzigd. Alle wijzigingen worden van kracht als wij de herziene privacyverklaring op onze websites plaatsen.
1. Wie is de Verwerkingsverantwoordelijke?
Calvin Klein Europe B.V., PVH Brands Netherlands B.V. en waar specifiek aangegeven Calvin Klein Inc. (205 West 39th Street Fourth Floor New York, NY 10018) zijn verantwoordelijk voor deze privacyverklaring. Deze rechtspersonen worden aangeduid als “we/wij” of “ons” in dit document. U kunt contact met ons opnemen op het adres dat wordt vermeld aan het einde van deze privacyverklaring. Waar PVH Brands Belgium B.V. verantwoordelijk is voor specifieke onderdelen van deze kennisgeving, wordt dit specifiek vermeld.
2. Welke Informatie Verzamelen Wij en Waarom?
2.1. Om uw aankopen af <wbr><wbr>te handelen, (klant)diensten aan te bieden en aan andere verzoeken te voldoen
2.1.1. Bestellingen, winkelaankopen en accounts
Online, bij aankoop van een item via een van onze websites, of indien beschikbaar, via een van de digitale schermen in onze winkels, verzamelen we uw naam en de naam van uw bedrijf (in geval u een klein bedrijf bent), volledig post- en/of afzonderlijk factuuradres, e-mailadres, bestelde en geretourneerde artikelen, afleverinformatie, factuurgegevens en andere gegevens met betrekking tot het afhandelen van uw bestelling. We zullen ook gegevens verzamelen over het gebruik van uw vouchers (bijv., geldigheid en het bedrag) of cadeaubonnen. Verder verzamelen we gegevens die u ons met aanvullende velden wenste te verstrekken, zoals uw geboortedatum en telefoonnummer.
Wij gebruiken deze gegevens omdat het noodzakelijk is om uw aankoop af te ronden, uit te voeren en te beheren en om uw bestelling af te handelen. Houd er rekening mee dat in sommige gevallen gevraagde informatie mogelijk verplicht is. Als u ons geen naam en afleveradres opgeeft, kunnen we uw artikelen niet leveren.
Tijdens het inkoopproces krijgt u de optie om een persoonlijk account aan te maken. Als u ervoor kiest om dit te doen, zullen we u om aanvullende informatie vragen, zoals het instellen van een persoonlijk wachtwoord, geboortedatum en abonnementen op commerciële communicatie. We gebruiken uw gegevens alleen voor dit doel als u uw toestemming hebt gegeven om een persoonlijke account aan te maken.
U kunt ook een account aanmaken door u aan te melden bij onze website via een (social media)-aanbieder. Dit wordt een social login genoemd. Bij gebruik van een social login ontvangen wij informatie over u via de betreffende (social media)-aanbieder. Deze informatie bevat alleen uw volledige naam en e-mailadres en wordt door ons verzameld om ons contract met u uit te voeren en een account voor u aan te maken. Meer informatie over de gegevensverzameling door middel van een social login is te vinden in artikel 3.
In onze winkel, afhankelijk van of u een klant bent, verzamelen we uw naam, adres en andere relevante persoonsgegevens als dit nodig is om ons te houden aan lokale fiscale en juridische vereisten. Mogelijk hebben we deze informatie nodig om u een terugbetaling of een fiscaal attest (btw-kwitantie) te kunnen geven. Als u heeft gekozen voor het ontvangen van een elektronische ontvangstbevestiging, zullen wij uw e-mailadres verwerken. Deze gegevens worden verzameld via onze verkoopterminal in de winkel.
Daarnaast bieden sommige van onze winkels de mogelijkheid om uw online bestelde artikelen in een van onze geselecteerde winkels op te halen of te retourneren. Om deze diensten aan u te kunnen leveren, zullen wij uw persoonsgegevens verwerken, zoals uw e-mailadres, om u informatie over uw bestelling te sturen. Bijvoorbeeld, wanneer uw bestelling klaar is om opgehaald te worden. Bovendien registreren onze winkelmedewerkers of u een bestelling hebt opgehaald of geretourneerd.
Wij verwerken deze persoonsgegevens omdat zij nodig zijn om uw aankoop bij en/of uw retourzendingen aan ons af te sluiten, uit te voeren en af te handelen.
Sommige van onze winkels bieden ook de mogelijkheid om een afspraak voor een (virtuele) winkel of evenement te maken via onze boekingstool. Om deze diensten aan u te kunnen verlenen, verwerken wij uw persoonsgegevens, zoals uw voor- en achternaam, postcode, e-mailadres en telefoonnummer, om u informatie te sturen over uw winkel- of evenementenbezoek. Bovendien kunnen wij de informatie verwerken die u ons in bijkomende velden wenst te geven; deze velden kunnen vragen bevatten in verband met uw winkelafspraak, zoals de gelegenheid waarvoor u winkelt, uw kledingmaat of andere informatie die u met ons of de vertegenwoordiger wenst te delen om uw winkel- of evenementafspraak beter te laten verlopen. Het verwerken van deze informatie is noodzakelijk voor de uitvoering van de afspraakovereenkomst voor de winkel of het evenement.
We kunnen ook aanwezigheids- en verkoopgegevens verwerken met betrekking tot uw afspraak, bijvoorbeeld of u aanwezig was op de afspraak en of tijdens uw afspraak producten hebt gekocht.
We verwerken deze persoonsgegevens om ons rechtmatige zakelijke belang te dienen om onze diensten voor winkel- en evenementafspraken te organiseren en te verbeteren.
Houd er rekening mee dat PVH Brands Belgium B.V. verantwoordelijk is voor de verwerking van uw persoonsgegevens met betrekking tot uw online of winkeltransactie.
Alleen indien toegestaan of vereist door de wet, kunnen we bij het boeken van een afspraak of een bezoek aan onze winkel uw achternaam, voornaam, e-mailadres, adres, telefoonnummer en de periode van uw verblijf verwerken met als doel het traceren van ketens van infectie in verband met het SARS-CoV-2 coronavirus (COVID-19). We verwerken deze persoonsgegevens om te voldoen aan wettelijke verplichtingen waaraan we onderworpen zijn. De verzamelde gegevens mogen alleen worden doorgegeven op verzoek van de verantwoordelijke gezondheidsinstanties om mogelijke infectieroutes te volgen. Ze worden uitdrukkelijk niet gebruikt voor reclamedoeleinden. Afhankelijk van de lokale wettelijke vereisten, worden de gegevens gedurende twee tot vier weken vanaf het moment van uw bezoek bewaard. Daarna worden ze verwijderd.
2.1.2. CCTV-gebruik
Om bij te dragen tot de veiligheid en beveiliging van onze winkels, kunnen wij een operationeel CCTV-systeem hebben. De CCTV-camera’s kunnen in openbare ruimtes van onze winkels worden geplaatst en zullen in realtime beelden vastleggen. Het CCTV-systeem helpt ons om onze winkels, onze winkelmedewerkers en klanten en producten die zich op het terrein van de winkel bevinden of opgeslagen zijn, te beveiligen en te beschermen. Het CCTV-systeem helpt ons ook bij het voorkomen, detecteren en onderzoeken van diefstal van onze producten of bedreigingen voor de veiligheid van onze winkelmedewerkers of klanten.
We verwerken de CCTV-beelden om ons rechtmatige zakelijke belang te dienen om onze winkelpanden en winkelmedewerkers te beschermen en om incidenten te voorkomen, op te sporen en te onderzoeken. Het CCTV-beeldmateriaal wordt over het algemeen maximaal 30 dagen bewaard vanaf het moment van opname, waarna het automatisch zal worden overschreven of verwijderd, tenzij een incident is opgenomen. In dergelijke gevallen kunnen dergelijke beelden worden bewaard totdat het incident is afgehandeld of opgelost, of langer zoals vereist of toegestaan op grond van de toepasselijke wetgeving.
2.1.3. Klantenservice en andere verzoeken
Wij verzamelen ook gegevens om uw vragen te beantwoorden aan de telefoon, per post, per e-mail of online via een chatbot of online formulier of via de live-chat functionaliteit. In dat geval zullen wij u alleen vragen de gegevens te verstrekken die nodig zijn om uw verzoek te behandelen (om onze contractuele relatie met u te beheren en/of om aan een wettelijke verplichting te voldoen). Als u bijvoorbeeld contact met ons opneemt over het retourneren van artikelen, kunnen we u vragen naar de aankoopdatum en -locatie of informatie over uw beslissing om te retourneren.
Wanneer u met chatbots (geautomatiseerde boodschappers) en/of via live chat interageert, zullen wij ook registreren wat u op deze chatbots en/of live chat antwoordt, hoe u met hen interageert en wij zullen gegevens opslaan met betrekking tot het apparaat dat u gebruikt. Afhankelijk van het platform voor de chatbot en/of live chat en van uw toestemming, kunnen wij apparaatgegevens verzamelen, zoals: IP-adres, sociale media-kanaal, tijdzone, land en GPS-locatie. Het platform dat de chatbot en/of live chat aanbiedt, kan ook sommige van deze gegevens verzamelen. Als de chatbot en/of live chat bijvoorbeeld op Meta wordt aangeboden, kan Meta ook uw gebruikersgegevens verzamelen. We verzamelen ook andere informatie met betrekking tot de uitvoering van uw verzoek, zoals chatinhoud.
Wij kunnen deze gegevens verwerken op basis van uw toestemming, omdat het nodig is om onze contractuele relatie met u te beheren in het geval uw verzoek verband houdt met een bestelling, of omdat wij er een rechtmatig belang bij hebben u te helpen en zo onze diensten te verbeteren.
2.1.4. (Gewijzigde) voorwaarden en kennisgevingen
We zijn wettelijk verplicht om u te informeren over eventuele (veranderingen in) algemene voorwaarden en kennisgevingen die van toepassing zijn op de relatie die we met u hebben. Om te voldoen aan deze wettelijke verplichtingen, gebruiken wij uw contactgegevens, zoals uw e-mailadres om contact met u op te nemen.
2.1.5. Betalingen en controle op frauduleus gebruik van kredietkaarten of buitensporige terugboekingscontroles op kredietkaarten
We moeten uw persoonsgegevens verwerken om uw betaling te verwerken als u iets bij ons koopt. Uw gegevens worden gedeeld door de betalingsdienstaanbieders waarmee wij samenwerken. Deze betalingsdienstaanbieders zijn ook een verwerkingsverantwoordelijke met betrekking tot uw gegevens die voor betalingsdoeleinden worden gebruikt. Als u vragen hebt over het gebruik van uw persoonsgegevens door de betalingsdienstaanbieders, kunt u rechtstreeks contact opnemen met de betalingsdienstaanbieders. Meer informatie over de betalingsdienstaanbieders en de manier waarop zij uw persoonsgegevens gebruiken, vindt u hier.
Als u uw bestelling wilt betalen met een creditcard, wordt er een kredietcontrole uitgevoerd om vast te stellen of uw persoonsgegevens niet zijn gekoppeld aan frauduleus creditcardgebruik of buitensporige creditcardkosten. Voor dit doel zal onze betalingsdienstaanbieder uw naam en bankrekeninggegevens gebruiken. We verzamelen zelf geen informatie met betrekking tot het betaalinstrument dat u gebruikt, bijvoorbeeld creditcardgegevens. Deze informatie wordt uitsluitend verwerkt door onze betalingsdienstaanbieder en door de aanbieders van de betaalinstrumenten die onderworpen zijn aan strikte informatiebeveiligingsgaranties. We voeren deze controle uit om onze gerechtvaardigde zakelijke belangen te beschermen om fraude en financieel verlies te voorkomen, of om te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen.
2.2. Om onze relatie met u te behouden door middel van (digitale) marketinginitiatieven en 'social listening’
2.2.1. Nieuwsbrieven, promotionele communicatie of aanklikbare links in een e-mail en/of pushmeldingen
Waar u toestemming geeft of waar wij een gerechtvaardigd belang hebben om dit te doen, zullen wij uw e-mailadres en/of mobiel nummer en/of uw postadres of andere informatie die u ons vrijwillig verstrekt verzamelen om u onze nieuwsbrief, weer op voorraad-meldingen en andere commerciële berichten toe te sturen. Daarnaast houden we een geschiedenis bij van de e-mail- en sms-berichten die we naar u hebben gestuurd en zullen we vastleggen wat u met deze berichten doet (bijvoorbeeld als u ze opent of op hun inhoud klikt). Houd er rekening mee dat u zich op elk moment kunt uitschrijven via de knop ‘afmelden’ of ‘opt-out’ onder elke e-mail, of door ons hierom te vragen via de contactgegevens hieronder of in de relevante commerciële boodschap.
Bovendien zullen we uw persoonsgegevens gebruiken om onze nieuwsbrief en andere commerciële berichten nog relevanter te maken en aan te passen op uw persoonlijke interesses. Deze personalisatie wordt uitgevoerd door gebruik te maken van een combinatie van gegevens die zijn afgeleid van uw interactie met onze diensten, waaronder bijvoorbeeld gegevens die zijn afgeleid van al uw eerdere aankopen via het emailadres waarmee u zich hebt aangemeld om onze nieuwsbrief te ontvangen en door cookies in combinatie met andere gegevens die we over u bewaren of ontvangen van derden, zoals Google of Meta. Ons gebruik van cookies wordt in meer detail beschreven in onze cookiekennisgeving die u hier kunt vinden.
U kunt ervoor kiezen om pushmeldingen op onze websites te accepteren en te ontvangen. Pushmeldingen worden op uw apparaat weergegeven, zelfs als de browser niet actief is. Als u instemt met het ontvangen van pushmeldingen in uw browser, stuurt uw apparaat onze website een Uniform Resource Locator of “URL” die specifiek is voor uw apparaat en waarmee onze server pushmeldingen naar uw apparaat kan verzenden. Onze pushmeldingen worden via het internet naar de URL verzonden en ontvangen op een platform dat specifiek is voor uw apparaat zoals aangegeven in de URL-string; voor Android-smartphones wordt dit platform bijvoorbeeld over het algemeen geleverd door de leverancier van het besturingssysteem. Na ontvangst activeert de leverancier van het besturingssysteem van uw apparaat de pushmelding. Pushmeldingen worden volledig versleuteld verzonden via internet en bevatten geen persoonsgegevens.
We hebben geen redelijke middelen om iemand te identificeren die pushmeldingen ontvangt. De leverancier van het besturingssysteem van uw apparaat kan echter de ontvangst van een pushmelding en de specifieke inhoud ervan koppelen aan een bepaald apparaat en een gerelateerd gebruikersaccount (bijv. Google-, Windows- of Apple-account). Dit betekent bijvoorbeeld dat Google weet dat u onze weer op voorraad-melding hebt ontvangen. Wij zijn een gezamenlijke verwerkingsverantwoordelijke met de leverancier van het besturingssysteem van uw apparaat (bijv. Google, Apple, Microsoft, Samsung of een andere leverancier van het besturingssysteem). Als u rechten wilt uitoefenen met betrekking tot persoonsgegevens die zijn gegenereerd als gevolg van uw ontvangst van pushmeldingen op uw apparaat, kunt u dit doen via de accountinstellingen van het account dat specifiek is voor uw besturingssysteem (bijv. een Google-account).
Wij kunnen uw persoonsgegevens gebruiken om u dergelijke gepersonaliseerde mededelingen te doen, omdat wij er een rechtmatig zakelijk belang bij hebben u mededelingen te doen die volgens ons voor u relevant en interessant zijn. Specifiek voor pushmeldingen vragen we uw toestemming. Indien vereist onder de toepasselijke lokale wetgeving, staan wij u toe bezwaar te maken tegen het ontvangen van dergelijke communicatie of wij zullen uw toestemming te vragen voor dergelijk gebruik van uw persoonsgegevens.
2.2.2. Gepersonaliseerde ervaring en verbetering van online ervaring
Wanneer u onze websites bezoekt, zullen we cookies, pixels en andere digitale hulpmiddelen met vergelijkbare functionaliteit plaatsen(“cookies”) op uw browser of apparaat, waarmee wij u beter kunnen leren kennen en uw ervaring met ons en onze communicatie en marketing naar u toe kunnen personaliseren.
Wij kunnen uw persoonsgegevens gebruiken om u dergelijke gepersonaliseerde ervaringen te bieden, omdat wij een rechtmatig zakelijk belang hebben om u ervaringen en diensten te bieden die wij voor u relevant en interessant achten. Indien vereist onder de toepasselijke lokale wetgeving zullen we om toestemming vragen voor dergelijk gebruik van uw persoonsgegevens.
Ons gebruik van cookies wordt meer in detail beschreven in onze cookiekennisgeving, die u hier kunt vinden.
We stellen u ook in staat om in te loggen op onze website door gebruik te maken van de social loginfunctionaliteit. Dit is een andere manier om uw online ervaring te verbeteren.
Wanneer u één van onze partner-aanbieders (sociale media) gebruikt om bij ons in te loggen of een account aan te maken, verzamelen wij uw gegevens. De (social media) aanbieder die u kiest om te gebruiken, zal ons bepaalde informatie verstrekken op basis van ons verzoek. We vragen alleen de informatie die nodig is om het inloggen via onze partner (social media)-aanbieder mogelijk te maken, en dat is alleen uw volledige naam en e-mailadres. Het verzamelen van deze informatie gebeurt op basis van de rechtsgrond om ons contract met u uit te voeren. Wanneer we uw gegevens verzamelen, doen we dat in overeenstemming met ons privacybeleid en onze servicevoorwaarden.
We bieden social login op onze website en app via de volgende (social media)-aanbieders: Google, Apple en Facebook. Wanneer u ervoor kiest om een van deze partner (social media)-aanbieders te gebruiken om in te loggen op onze website, ontvangen deze (social media) aanbieders een melding van uw aanmelding bij ons. De (social media)-aanbieders kunnen deze informatie voor verschillende doeleinden gebruiken, zoals het aanbieden van gepersonaliseerde advertenties aan u op hun platform. De partner (social media)-aanbieders verwerken deze informatie in overeenstemming met hun privacybeleid en andere algemene voorwaarden en blijven de verwerkingsverantwoordelijke van deze informatie. Als u uw rechten wilt uitoefenen met betrekking tot de informatie die door de (sociale media) aanbieder wordt verwerkt, kunt u dit doen via uw accountinstellingen bij die relevante (sociale media) aanbieder.
2.2.3. Gepersonaliseerde gerichte reclame
Op basis van uw on- en offline aankoopgedrag en -geschiedenis, uw gedrag op en interactie met onze websites (zoals bezochte pagina’s, geklikte links, gedane aankopen) en interactie met chatbot(s), live chat, e-mails die u van Calvin Klein en de klantenservice ontvangt, zullen wij uw persoonlijke digitale marketingprofiel opstellen en bijhouden om ervoor te zorgen dat wij u alleen advertenties laten zien die hoogstwaarschijnlijk bij uw persoonlijke smaak passen. Dit heet gerichte reclame. Hoe succesvoller wij zijn in gerichte reclame, hoe hoger de (potentiële) klanttevredenheid.
Om u gerichte advertenties te kunnen tonen, kunnen we uw gegevensprofiel ook koppelen aan klanten met een vergelijkbaar profiel.
Om onze gerichte advertenties te ondersteunen, maken we gebruik van informatie die wordt verzameld over hoe onze klanten reageren op onze producten, ons merk en onze advertenties. Deze informatie wordt verzameld uit verschillende bronnen die offline, online en mobiel voor ons beschikbaar zijn, bijvoorbeeld wanneer u onze website bezoekt. Daarnaast is het verrijkt met informatie die door anderen is verzameld, zoals gegevens over het lokale weer. Op basis van die informatie vinden en definiëren onze marketingteams relevante segmenten van online doelgroepen om marketingcampagnes op te richten. Deze segmenten helpen ons ook te beslissen hoe we onze klanten het beste kunnen bereiken binnen en buiten de digitale kanalen van Calvin Klein. Als uw digitale marketingprofiel binnen zo’n segment valt, ontvangt u waarschijnlijk onze advertenties, aangepast aan de interesses van het segment waarin we u hebben geplaatst op Meta, Google-eigendommen, online eigendommen van zogenaamde aangesloten partijen en andere online en offline locaties en materialen, wat gerichte reclame is.
We kunnen ook gegevens verzamelen van externe leveranciers, zoals Meta of Google of andere partijen online en op de sociale media die gegevens over u hebben verzameld om te gebruiken in verband met gepersonaliseerde gerichte advertenties, en we kunnen uw gegevensprofiel delen met derden, zoals Meta en Google of andere partijen online en op de sociale media, voor retargeting door u een gerichte advertentie te tonen op een website van derden die is gekoppeld aan een evenement op onze website, bijvoorbeeld een specifieke aankoop die in de winkelwagen is achtergelaten.
Bovendien kunnen Meta, Google en andere partijen online en op de sociale media uw gebruik van onze advertenties onafhankelijk registreren door het gebruik van cookies. Lees het privacy- en cookiebeleid van die derde partijen voor meer informatie, want wij zijn niet verantwoordelijk voor de persoonsgegevens die zij voor hun eigen doeleinden verwerken.
U kunt ons vragen uw digitale marketingprofiel te verwijderen door ons een e-mail te sturen naar het e-mailadres dat hieronder wordt weergegeven.
Wij gebruiken uw gegevens alleen voor de hierboven beschreven gerichte reclameactiviteiten als u daarvoor toestemming hebt gegeven, ook voor het plaatsen van cookies en het verzamelen van persoonsgegevens via de cookie. Ons gebruik van cookies wordt meer in detail beschreven in onze cookiekennisgeving, die u hier kunt vinden.
2.2.4. Deelname aan een loterij, wedstrijd of een seizoensgebonden of andere promotie
We kunnen u de mogelijkheid bieden om deel te nemen aan een loterij, wedstrijd of andere promotie (in de winkel). Sommige van deze promoties bevatten aanvullende regels met informatie over hoe we uw persoonsgegevens zullen gebruiken en openbaar maken.
Wij verzamelen over het algemeen alleen informatie die nodig is om u in staat te stellen deel te nemen aan de activiteit en onze contractuele relatie met u te beheren, zoals uw naam en e-mailadres. Persoonsgegevens die door ons worden verzameld in het kader van een sweepstake, wedstrijd of een seizoensgebonden of andere promotie, kunnen onderworpen zijn aan aanvullende privacyverklaringen.
In principe krijgen we uw persoonsgegevens rechtstreeks van u. In sommige gevallen ontvangen wij echter persoonsgegevens, zoals uw koopvoorkeuren en activiteit, bijvoorbeeld via openbaar toegankelijke databases of onze digitale marketingactiviteiten en partners, wanneer zij de informatie met ons delen. Zie artikel 2.2.3 hierboven voor meer informatie.
2.2.5. Social listening
Als u actief communiceert over ons of onze merken op sociale media, verzamelen we een kopie van uw communicatie. Als u bijvoorbeeld #CalvinKlein gebruikt in relatie tot een van onze items, zullen we een kopie van de tweet bewaren en deze gebruiken voor de bekendmaking van onze merken. Om ons in staat te stellen dit te doen, hebben we een derde partij gecontracteerd voor het leveren van social listening-diensten. Houd er rekening mee dat alle informatie die u via deze diensten plaatst of openbaar maakt, openbaar wordt en mogelijk beschikbaar is voor andere gebruikers en het grote publiek.
Wees voorzichtig bij het bekendmaken van persoonsgegevens van andere mensen aan ons of aan onze dienstverleners, omdat u verantwoordelijk bent voor de openbaarmaking van dergelijke persoonsgegevens van derden. Als u ervoor kiest om uw sociale media-account te koppelen aan uw Calvin Klein-account (waar een dergelijke functie beschikbaar is), deelt u bepaalde persoonsgegevens van uw sociale media-account met ons, bijvoorbeeld uw naam, e-mailadres, foto, lijst van sociale mediacontacten en alle andere informatie die mogelijk voor ons toegankelijk is of door u voor ons toegankelijk wordt gemaakt als u uw sociale media-account koppelt aan uw Calvin Klein-account. Wij zullen deze activiteiten uitvoeren om onze contractuele relatie met u te beheren, met uw toestemming of waar we een gerechtvaardigd belang hebben.
Met betrekking tot artikel 2.2 is Calvin Klein Inc. een onafhankelijke verwerkingsverantwoordelijke naast Calvin Klein Europe B.V.
2.3. Om u gratis wifi aan te bieden in onze winkels
Wanneer u gratis wifi gebruikt (in de winkels die deze optie bieden) in onze winkels en andere locaties (zoals marketingevenementen en -shows), verzamelen we uw MAC-adres en informatie over uw browse-activiteit. Gratis wifi is over het algemeen alleen beschikbaar als uw mobiele apparaat geregistreerd is als aanwezig in onze winkels, en als u akkoord gaat met de toepasselijke algemene voorwaarden voor toegang tot de gratis wifi. Wij zullen deze activiteiten uitvoeren om onze contractuele relatie met u te beheren, met uw toestemming of waar we een gerechtvaardigd belang hebben.
2.4. Om onze diensten en producten te verbeteren
We verwerken uw persoonsgegevens om gebruikstrends te identificeren en gepersonaliseerde inhoud (bijvoorbeeld artikel-, formaataanbevelingen) op verschillende websites te beheren. De informatie die we verzamelen, wordt gebruikt om onze diensten en onze artikelen verder te verbeteren, bijvoorbeeld om onze nieuwe collectie te helpen creëren en ontwerpen, of om verbeteringen aan te brengen in de huidige collecties zodat ze aan uw verwachtingen voldoen.
Als u bijvoorbeeld actief over ons of onze merken communiceert op sociale media, interactie hebt met onze chatbot of de communicatiekanalen van onze klantenservice (met inbegrip van live chat), kunnen wij uw input gebruiken om onze diensten en artikelen te verbeteren. We zullen deelnemen aan deze activiteit waar we een legitiem belang hebben.
2.5. In verband met een verkoop of zakelijke transactie
Wij kunnen uw persoonsgegevens delen met een derde partij in het kader van een reorganisatie, fusie, verkoop, joint venture, toewijzing, overdracht of andere beschikking van het geheel of een deel van onze bedrijfsactiviteiten, activa of aandelen (waaronder in verband met een faillissement of soortgelijke procedures). Dergelijke derde partijen kunnen bijvoorbeeld een overnemende entiteit en haar adviseurs zijn. We zullen deelnemen aan deze activiteit waar we een rechtmatig belang hebben.
2.6. Om de functionaliteit van onze websites te beheren en verbeteren
Wanneer u onze websites bezoekt, zullen wij cookies op uw browser of apparaat plaatsen, waarmee wij het ontwerp en de werking van onze websites kunnen verbeteren, het reactievermogen van onze chatbot(s) en live chat kunnen verbeteren en het technisch en functioneel beheer van onze websites mogelijk kunnen maken (waaronder het handhaven van de informatiebeveiliging), bijvoorbeeld door delen van de websites met een lage latentie te identificeren. We zullen deelnemen aan deze activiteit waar we een legitiem belang hebben. Ons gebruik van cookies wordt meer in detail beschreven in onze mededeling over cookies, die u hier kunt vinden.
2.7. Om u te vragen deel te nemen aan onze enquêtes
We werken er hard aan om onze diensten altijd te verbeteren en ze nog beter af te stemmen op uw behoeften. Daarom kunnen we u uitnodigen om deel te nemen aan een of meer van onze enquêtes als u contact met ons hebt opgenomen of als u onze producten hebt gekocht. Als u besluit om deel te nemen en onze enquête in te vullen, wordt uw feedback gebruikt om onze producten en diensten te beheren en te verbeteren. We kunnen ook contact met u opnemen om te begrijpen hoe we onze relatie met u kunnen verbeteren. Wij zullen deze activiteit uitvoeren wanneer wij een rechtmatig belang hebben of met uw toestemming.
2.8. Voor beveiliging en fraudepreventie
Voor zover nodig kunnen we uw persoonsgegevens gebruiken om beveiliging en fraude te beheren, bijvoorbeeld om cyberaanvallen of pogingen tot identiteitsdiefstal te detecteren en te voorkomen. Dit zijn onze rechtmatige belangen aangezien het ook de belangen van u en derden dient om onze diensten en uw persoonsgegevens veilig te houden.
2.9. Om onze rechten te beschermen en ons te verdedigen tegen rechtszaken
Wij kunnen uw persoonsgegevens gebruiken om onze rechten te beschermen en ons te verdedigen in rechtszaken en om te voldoen aan wettelijke en reglementaire verplichtingen, zoals verzoeken van overheids- en regeringsinstanties. We nemen deel aan deze activiteiten om te voldoen aan een wettelijke verplichting of omdat we een gerechtvaardigd belang hebben.
Met betrekking tot artikel 2.8 en 2.9 is Calvin Klein Inc. een onafhankelijke verwerkingsverantwoordelijke naast Calvin Klein Europe B.V.
3. Gebruik door Minderjarigen
Houd er rekening mee dat onze websites niet zijn bedoeld voor personen jonger dan zestien (16) jaar. We vragen u geen opmerkingen of inzendingen van iemand onder die leeftijd te plaatsen.
4. Wie Heeft Toegang tot Uw Persoonsgegevens?
Uw persoonsgegevens kunnen door onze werknemers worden opgevraagd voor zover deze toegang vereist is om hen in staat te stellen hun werk voor ons uit te voeren. Daarnaast geven we persoonsgegevens vrij aan:
• Onze aangesloten partijen voor de doeleinden beschreven in deze privacyverklaring, met inbegrip van Calvin Klein Europe B.V., en Calvin Klein Inc. en ons moederbedrijf PVH Corp.
• Onze externe dienstverleners, met inbegrip van die van Calvin Klein Inc., die het beheer faciliteren van onze websites, marketinginitiatieven (inclusief wedstrijden, sweepstakes en soortgelijke promoties), diensten op het gebied van social listening, chatbots, boekingstools en andere zakelijke behoeften, bijvoorbeeld gegevenshosting, gegevensanalyse, informatiebeveiliging en -technologie en gerelateerde infrastructuurvoorziening, klantendienst, auditing, betalingsdienstverleners, marketingdienstverleners, en andere zakelijke doeleinden.
• Andere personen met wie u wenst uw persoonsgegevens te delen, bijvoorbeeld: derde partijen waarmee wij samenwerken of contact hebben, inclusief marketingpartners en sociale-mediapartijen.
• Overheidsinstanties, justitie en wetshandhaving, belastingautoriteiten en andere autoriteiten met onderzoeksbevoegdheden of openbare autoriteit overeenkomstig toepasselijke wetgeving.
• Andere partijen waar we een rechtsgrond hebben, zoals om te voldoen aan een wettelijke verplichting of waar we uw toestemming hebben verkregen.
5. Hoelang Bewaren We Uw Persoonsgegevens?
We bewaren uw persoonsgegevens voor de periode dat u actief met ons communiceert. U wordt niet langer geacht actief met ons samen te werken als u gedurende een aaneengesloten periode van twee (2) jaar geen artikel van ons hebt gekocht en niet een van onze website(s) hebt bezocht of niet hebt gereageerd op onze communicatie per e-mail. Na deze periode van twee (2) jaar behouden we alleen specifieke persoonsgegevens die moeten worden bewaard (i) in het licht van het doel/de doelen waarvoor ze werden verkregen (ii) indien vereist om te voldoen aan een wettelijke verplichting of (iii) ) indien nodig om onze rechten en rechtspositie te beschermen.
6. Versturen Wij Uw Gegevens Buiten de Eer?
Ja, uw persoonsgegevens kunnen worden verstuurd buiten de Europese Economische Ruimte (“EER”) bijvoorbeeld naar landen waar we faciliteiten hebben of dienstverleners inschakelen, zoals naar de Verenigde Staten waar ons moederbedrijf is gevestigd. Van sommige van de niet-EER-landen erkent de Europese Commissie dat zij een adequaat gegevensbeschermingsniveau hebben volgens EER-normen (de volledige lijst van deze landen vindt u hier). Voor overdrachten vanuit de EER naar landen die niet door de Europese Commissie erkend zijn als landen die een passend niveau van gegevensbescherming bieden, hebben wij passende maatregelen getroffen, zoals door de Europese Commissie goedgekeurde modelcontractbepalingen, om uw persoonsgegevens te beschermen. In bepaalde omstandigheden hebben rechtbanken, wetshandhavingsinstanties, regelgevende instanties of beveiligingsinstanties in landen buiten de EER mogelijk recht op toegang tot uw persoonsgegevens. Als u een kopie van onze geïmplementeerde veiligheidsmaatregelen wilt ontvangen (waar mogelijk), kunt u contact met ons opnemen via de onderstaande contactgegevens.
7. Uw Rechten
We respecteren de rechten die aan u zijn verleend onder de toepasselijke wetgeving, inclusief het recht op toegang tot uw persoonsgegevens die we over u bewaren, om bepaalde persoonsgegevens te corrigeren of te wissen, om de verwerking van uw persoonsgegevens te beperken en om een elektronische kopie van uw persoonsgegevens te krijgen voor het verzenden ervan naar een ander bedrijf.
Bovendien, wanneer we vertrouwen op ons rechtmatig belang om uw persoonsgegevens te verwerken, hebt u het recht om bezwaar te maken tegen een dergelijke verwerking, geheel of gedeeltelijk, op gronden die verband houden met uw specifieke situatie. Dit omvat dat u het recht hebt om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens voor direct marketingdoeleinden, inclusief profilering met betrekking tot dergelijke direct marketing. Als u geen direct-marketingberichten meer wenst te ontvangen, kunt u op de afmeldlink in het desbetreffende bericht klikken.
Waar we afhankelijk zijn van uw toestemming om uw persoonsgegevens te verwerken, hebt u het recht om uw toestemming op elk moment in te trekken.
Om uw rechten uit te oefenen, kunt u ons een e-mail sturen naar het onderstaande e-mailadres.
Voor uw rechten in verband met cookies, raadpleeg onze cookiekennisgeving, welke u hier kunt vinden.
U hebt ook het recht om een <wbr><wbr>klacht in te dienen bij een gegevensbeschermingsautoriteit voor uw land of regio of wanneer een vermeende inbreuk op het toepasselijke gegevensbeschermingsrecht plaatsvindt. Een lijst van gegevensbeschermingsautoriteiten is hier beschikbaar.
8. Onze Contactgegevens
Calvin Klein Europe B.V.
Klantenservice
Danzigerkade 165
1013 AP Amsterdam
En
PVH Brands Belgium B.V.
Van Breestraat 2
2018 Antwerpen
Voor elk verzoek met betrekking tot deze Privacyverklaring:
e-mail: service.be-nl@calvinklein.com
Telefoon: 00800-74636499
Laatst bijgewerkt: Maart 2023